طراحی سایت برای کودکان در کرمان دارای نکات مهم و حائز اهمیتی است، زیرا در دنیای دیجیتال امروز کودکان پا به پای بزرگترها پیش میروند اما بخش کمی از اینترنت به کودکان تخصیص پیدا کرده و بیشتر مظالبی است که برای آنها نامناسب است، به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم تا با طراحی سایت برای کودکان عزیز شما محیطی مفرح و امن را ایجاد کنیم.

طراحی سایت برای کودکان

 

طراحی سایت برای کودکان به چه نحوی باید باشد؟

نکته اول:

1- در قدم اول باید به گرافیک و رنگ بندی سایت دقت زیادی شود زیرا همان گونه که میدانید در سنین کودکی بچه ها بیشتر به رنگ جذاب در قدم اول جذب میشوند پس باید بیشتر از رنگ های روشن و طرح های گرافیکی جذاب در طراحی سایت استفاده کنیم.

 

نکته دوم:

2- بعد از طراحی ساختاری سایت به مطالب و محتوای سایت میرسیم باید دقت داشته باشیم مطالب و محتوایی را که درون سایت قرار میدهیم مناسب برای کودکان و همچنین والدین آنها باشد، ما در کنار بحث آموزش به کودکان باید والدین آنها را نیز در نظر بگیریم چون خانواده ها نقش به سزایی در تربیت فرزندانشان دارند.

 

نکته سوم:

3- استفاده از محتوای صوتی و تصویری متنوع در ظراحی سایت نیز بخش مهم و حیاتی دیگری است که باعث جلب توجه کودکان به سایت میگردد، ما میتوانیم به عنوان مثال با قرار دادن داستان صوتی، شعر، قصه، آموزش زبان و ….. در سایت خود در کنار سرگرمی آموزش هم به کودکان بدهیم، تجربه ثابت کرده که یادگیری بچه همراه با بازی به مراتب بیشتر از اموزش عادی میباشد.

 

نکته چهارم:

4- سرگرمی بخش مهم و اساسی سایت محسوب میشود، میتوان با قرار دادن سرگرمی های متنوع بر روی سایت که روزانه کودکان در جهت آموزش و سرگرمی خود استفاده میکنند به پویا شدن سایت نیز کمک کرد، به عنوان مثال با قرار دادن چند بازی آنلاین و بازی های هوشی، آموزش درست کردن کاردستی، درست کردن پازل و غیره کودکان را ساعت ها هم سرگرم کرد و هم آموزش داد.

طراحی سایت برای کودکان

 

برخی از صفحات که باید در طراحی سایت کودکان قرار گیرد:

1- داستان های صوتی

2- بازی های فکری

3- قصه های گوناگون

4- بازی های آنلاین

5- آموزش زبان

6- آموزش کاردستی

7- آموزش رنگ ها و حروف

8- مقالات تربیتی

9- کارتون های جذاب

10- نقاشی کردن

11- یادگیری ضرب المثل ها

12- ….

دو کودک در حال کار با لپتاپ

توجه به رده های سنی مختلف

کودکان دارای رده سنی های متفاوت هستند، که به 4 دسته تقسیم بندی میشوند:

  • کودکان 3 تا 5 سال
  • کودکان 6 تا 8 سال
  • کودکان 9 تا 12 سال
  • 13 سال به بالا تا قبل از نوجوانی

با توجه به این رده های سنی متفاوت ما باید سایتی را طراحی کنیم که مناسب برای همه ی این کودکان باشد، پس نیاز به طرح های گرافیکی متفاوت و مناسب با این سنین است.

برای کودکان 3 تا 5 سال باید از رنگ های روشن و شاد در کنار ظرح های ساده گرافیکی استفاده کرد و تصاویر و اشکال بیشتر ظوری قرار گرفته باشند که چشم را درگیر کنند و باعث سردرگمی کودکان این سن نشود.

کودکان 6 تا 8 سال باید به گونه ای طراحی صورت بگیرد که از رنگ های بیشتر استفاده شود تعداد محتوا سایت افزایش را دهیم، اما باز هم باید دقت داشته باشیم که محتوا به شکل ساده قرار گیرد که برای این رده سنی قابل درک و فهم باشد.

کودکان 9 تا 12 سال، در این رده دستمان کمی باز تر است برای انتخاب محتوا و میتوان ابزار های بیشتر نیز بکار برد زیرا فهم کودکان این رده بیشتر است و محتوای بیشتری را درک میکنند و قادر به انجام کار ها و بازی های بیشتری هستند و همچنین میتوانیم با قرار دادن صفحات بیشتر مخصوص این رده و بالاتر بر روی تعاملات اجنماعی آنها تاثیر مثبت گذاشت.

کودکان با رده سنی متفاوت در حال بازی با گوشی

هزینه طراحی سایت کودکان

با توجه به صحبت های گفته شده هزینه طراحی سایت کودکان هزینه ثابتی نمیتواند باشد و متفاوت است و تفاوت بسیار زیادی دارد، زیرا امکانات مورد نیاز و خواسته های کارفرمایان متفاوت است و با توجه به خواسته شما سایت طراحی میشود.

با تماس با کارشناسان ما، کارشناسان ما میتوانند با مشاوره بهترین سایت را با توجه به خواسته و نیاز شما در اختیارتان قرار دهند و دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت،

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *