طراحی سایت دانشگاهی در کرمان، با شیوع ویروس کرونا در دنیا، ساختار آموزش مانند سایر بخش های زندگی انسان در دنیا تغییرات چشم گیری داشته به دنبال آموزش غیرحضوری ( آنلاین) جز انتخابات اصلی نبوده اما امروزه باتوجه به شرایط فیزیکی تمامی واحد های آموزشی ناچار به انتخاب اموزش آنلاین هستند ،و اهمیت بسیار زیادی بین دانش اموزان و دانشجویان پیدا کرده است.

لذا برای بهبود کیفیت آموزش باید به دنبال سایتی کارآمد و بروز باشیم تا بتوانیم کاستی آموزش انلاین را نسبت به آموزش حضوری بهبود ببخشیم. اما متاسفانه، بسیاری از مراکز آموزشی حالا به موارد موارد گوناگون ، از جمله نداشتن بودجه و انگیزه، دانشجویان از داشتن سایتی بروز و کارآمد و خوب برخوردار نیستند، و میبینیم که بسیاری از وب سایت های دانشگاهی کشورمان خراب و قدیمی شده اند که با زیر ساخت های فنی منسوخ و ناکارآمد متاسفانه در بسیاری از دانشگاهی هنوز مورد استفاده قرار می گیرند که به عنوان محیط آموزشی برای دانشجویان باعث بی انگیزگی و موارد دیگر می شود پس اهمیت داشتن سایت دانشگاهی مفید و بروز باید جز الویت های اول یک دانشگاه باشد.

شخصی در حال استفاده از سایت طراحی شده در کرمان

الزامات طراحی سایت دانشگاهی در کرمان

ازضروریات طراحی سایت دانشگاهی طراحی صفحه ی درباره ما در بخش اصلی می‌باشد.  که  در این صفحه می‌توان اشاره به تاریخ تأسیس ،نام شخص تأسیس  کننده و فعالیت‌های گوناگون آن دانشگاه در طول تاریخ اشاره کرد :

  • پیشینه ی فرهنگی علمی و آموزشی دانشگاه
  • آشنایی رئیس و هیات امنای دانشگاه
  • معرفی بخش های گوناگون دانشگاه و گروه‌های آموزشی گوناگون آن
  • و …..

در طراحی سایت دانشگاهی در کرمان با پیوستن صفحه چارت اصلی می‌توان به بخش های مختلف مانند، مدیریت دانشگاه، معاونت دانشجویی، مدیر آموزش، دایره امتحانات، امور فارغ‌التحصیلان ، خوابگاه ، دروس ثبت شده ، انتخاب واحد و…. اشاره کرد و دستورالعمل وظایف و اطلاعات مربوط به هر بخش را مشخص نمود.

با اضافه کردن صفحه‌ای مانند طراحی صفحه اعلانات همانند تخته اعلانات که در سالن دانشگاه قرار داشت و بسیار مورد استفاده و توجه دانشجویان بود هم اکنون میتوانیم چنین تخته ای در سایت دانشگاهی طراحی کرد که به‌صورت اینترنتی است ،می‌توان با قرار دادن اطلاعیه‌ها ،اطلاع‌رسانی جلسات مهم و آموزشی و موارد مهم ازمانند ساعات برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه تغییر زمان برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم، برگزاری ارایه ها سخنرانی و همایش‌ها به اساتید و دانشجویان سایت پرداخت.

با ایجاد سیستم اداری خودکار در طراحی سایت دانشگاهی می‌توان جهت تسهیل ثبت و گردش, نامه‌های اداری بین واحدهای گوناگون دانشگاه همچون رئیس دانشگاه معاونت دانشجویی،مدیران گروه‌های آموزشی،دبیرخانه و ….. اقدام کرد.طراحی سایت دانشگاهی در کرمان

از الزامات طراحی سایت دانشگاهی در کرمان ایجادکردن صفحه‌ای به‌عنوان صفحه تقویم آموزشی است که بسیار مهم و ضروریست. زمان‌های مختلف یرای برگزاری کلاس درس های ثبت شده رشته‌های مختلف همراه با نام ساختمان ،شماره کلاس‌ها و نام اساتید در هر ترم تحصیلی جاری می‌تواند در این صفحه قرار بگیرد.

با طراحی سایت دانشگاهی در کرمان خوب و کارآمد همه ی دانشجویان برای استفاده از خدمات سایت دانشگاه خود می‌توانند در آن ثبت نام کرده و با  نام کاربری و رمز عبور مخصوص خود وارد پنل کاربری خود شوند و به اطلاعات مهم مانند دیدن نمرات ثبت شده از دروس انتخابی ، انتخاب واحد در شروع ترم جدید، پرداخت هزینه‌های تحصیل خود و همچنین ارسال مدارک تحصیلی خود از این روش بپردازند.

با اضافه کردن سیستم پرداخت آنلاین در طراحی سایت دانشگاهی دانشجویان می‌توانند راحت و بدون دردسر و24 ساعته پس از انتخاب واحدهای درسی خود ، به‌صورت اینترنتی و از طریق درگاه‌های بانکی معتبر موجود که بر روی سایت دانشگاهی قرار گرفته اند  به پرداخت شهریه خود بپردازند.

هر یک از دانشجویان میتوانند پروفایل شخصی خود را داشته باشند تا بتوان بصورت خصوصی برای هریک از دانشجوها در صورت نیاز پیام هایی از دپارتمان های مختلف آموزش، مدیریت و… ارسال کرد و همچنین بتوانند به دپارتمان های مورد نظر، پیامهای خودشان را ارسال کنند و جواب دریافت کنند.افراد در حال اموزش انلاین از سایت دانشگاهی در کرمان

 

ویژگی های مهم برای طراحی سایت دانشگاهی در کرمان

طراحی گرافیکی جذاب:

یکی از ویژگی های مهمی که در طراحی سایت دانشگاهی باید در اولویت کار قرار بگیرد امکان ایجاد یک ارتباط  ساده بین دانشجو و سایت و در عین حال کاربر پسند است. طراحی گرافیک سایت دانشگاهی باید کاملا متناسب با دانشگاه و محیط علمی آن باشد. در واقع ظاهر سایت دانشگاهی باید به شکلی باشد که هر فرد که وارد سایت می شود متوجه علمی و آموزشی بودن سایت شود.

ایجاد لوگوی دانشگاه در تمام صفحات وب سایت:

اسم دانشگاه باید در تمامی صفحه های وب سایت قابل دیدن باشد. چون همه افراد از صفحه اصلی سایت وارد وب سایت دانشگاه نمی شوند، بلکه ممکن است در ابتدا از طریق جستجو وارد صفحه های داخلی شوند. بنابراین الزام است که تمام کاربران در تمام صفحات وب سایت دانشگاه دقیقا بدانند که در سایت کدام دانشگاه هستند. علاوه بر این تکرار اسم و لوگوی دانشگاه در هر صفحه به بهبود ارتباط دانشجویان با صفحه های اصلی دانشگاه و زیرمجموعه های کوچکتر از آن کمک می کند.

استفاده از تصاویری که ارزش ها و اولویت های دانشگاه را خراب می کنند:

ازدید کنندگان در مورد دانشگاه شما بر اساس تصاویری که در آن استفاده می کنید قضاوت می کنند. اضافه کردن چند عکس از رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی برای نشان دادن فعالیت هاو دستاور های دانشگاه شما به کاربران و دانشجویان بسیار اهمیت دارد. یک وب سایت دانشگاهی حتما باید از یک گالری عکس و فیلم خوب و جذاب برخوردار باشد که اتفاقات قبلی و آینده را در دانشگاه را به دانشجویان نمایش دهد. بهتر است برای تکمیل این گالری از ویژه ترین و با کیفیت ترین تصاویر استفاده کنید تا دانشجویان یا کاربران را به خود جذب نماید.

نشان گر استفاده افراد از سایت دانشگاهی

 

مواردی که باید در طراحی سایت دانشگاهی در کرمان رعایت شود

سئو :

به منظور بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو مانند گوگل، باید اصولی رعایت گردد که به آن سئو سایت یا بهینه سازی سایت گفته می شود. با رعایت کردن اصول سئو، کاربران پس از سرچ نمودن نام دانشگاه به راحتی سایت شما را پیدا خواهند نمود.

واکنش گرا:

به دلیل اینکه امروزه استفاده از تلفن همراه بسیار گسترش یافته است، در طراحی سایت دانشگاهی باید به واکنش گرا بودن وب سایت توجه نمود. با طراحی  واکنش گرا زمانی که کاربر با تلفن همراه، سایت دانشگاه را بازدید می کند محتوای وب سایت با اندازه و فونت های مناسبی نمایش داده می شود.

سرعت سایت و در دسترس بودن:

وب سایت باید با سرعت، بالا صفحه را باز کند و همچنین زمان جابجایی بین صفحات نباید طولانی باشد. از طرف دیگر وب سایت باید در همه ساعات شبانه روز در دسترس و قابل مشاهده باشد ، که جز ویژگی های یک سایت خوب محسوب می شود.

امنیت:

در سایت هایی مثل دانشگاهی که اطلاعات حساسی نگهداری می شود، مسئله امنیت وب سایت دارای اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع سایت دانشگاهی باید در مقابل هک شدن و حملات اینترنتی و سایبری مقاوم باشد.

استفاده از سایت دانشگاهی در کرمان برای آموزش و تحصیل کردن

 

طراحی سایت دانشگاه در کرمان برای ایجاد ارتباطاتی کامل بین کاربران دانشگاهی در سطح های متفاوت وگسترده، خبر رسانی در مورد تصمیم گیری ها، اردو ،امور خوابگاه ،واحدها، اساتید و هیات علمی، معرفی خدمات آموزش مجازی، نام نویسی و غیره… بسیار تاثیرگذار است.

طراحی سایت دانشگاهی برای دانشگاه ها و یا موسسه های آموزشی و غیره از مهمترین عامل ها برای صرفه جویی و کاهش اتلاف وقت و هزینه است.

برای طراحی سایت دانشگاهی در کرمان و طراحی وب سایت در کرمان مراجعه کرده یا با شماره 03432472894 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *