طراحی سایت شهرداری در کرمان به صورت تخصصی و کارامد، با بروزترین متدهای طراحی و در بالاترین سطح کیفیت برای رفاه شهروندان ایجاد میشود.  طراحی سایت شهرداری امروزه یک امری لازم و مهم تلقی می شود. و به همین دلیل داشتن آن برای شهرداری ضروری شده است، و همچنین تعدادی از کاربران سایت که همان شهروندان شهر هستند بدون مراجعه حضوری میتوانند به وب سایت مراجعه کرده و در جریان خدمات، اخبار و قوانین قرار بگیرند و نظرات خود را درجهت بهبود و ارتقا سطح خدمات منتقل کنند.

 عکس از گوشی ای که طراحی سایت شهرداری در کرمان را نشان میدهد

چرا طراحی سایت برای شهرداری الزامی است :

شهرداری نیز مانند سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی به منظور خدمت به مردم ایجاد شده است. پس وب سایت میتواند ابزاری کارآمد در این راستا باشد زیرا شهرداری میتواند به کمک آن خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار شهروندان و مسافران قرار بدهد و استفاده از اینترنت جهت ارائه خدمات می‌تواند موجب راحتی شهروندان و همچنین سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی را افزایش دهد .

مزایا استفاده شهرداری ها از سایت اختصاصی :

  • اشتراک اقدامات، پروژه ها و اطلاعات شهرداری
  • دریافت نظرات شهروندان جهت بهبود و ارتقاء خدمات
  • تبلیغ و رواج کسب و کارها، و معرفی تولیدات و صنایع دستی و سوغات آن شهر
  • اشتراک اماکن تاریخی و گردشگری، آدرس هتل ها و رستوران ها و اطلاعات تاریخی و فرهنگی برای مسافر ها
  • آگاهی از قوانین و مقررات، آیین نامه ها و بخشنامه ها و…..
  • ارائه خدمات الکترونیکی بانکی، اداری، قضایی

 

طراحی سایت شهرداری در کرمان

 اساسی ترین ویژگی های یک سایت شهرداری شامل :

  • اطلاعات پایه مانند : پرچم رسمی کشور، نقشه شهر، آرم شهرداری، اهداف شهرداری، تاریخچه شهرداری، قوانین، مقررات و آیین نامه های شهرداری، برنامه های شهرداری
  • اطلاعات شورای شهر مانند : تاریخچه شورای اسلامی، مقررات و آیین نامه های شورای اسلامی، معرفی اعضای شورا و شرح وظایف آنها، اطلاعات بودجه سالیانه شورا، مصوبات شورا، اطلاعات ارتباطی با شورا ( شماره تماس، آدرس پستی و پست الکترونیک )
  •  اخبار و اطلاعات شهرداری مانند : اخبار و رویداد های مرتبط، ارشیو خبری، اطلاعیه ها، گزارشات عمرانی، گزارش اقدامات و درامد های شش ماه و سالیانه

 

مردی که طراحی سایت شهرداری را نشان میدهد

 

مهم ترین امکانات یک سایت شهرداری :

در طراحی سایت شهرداری میتوان امکانات زیادی از جمله نقشه و تصاویر با کیفیت، آپشن هایی برای ارتباط بیشتر با کاربران، تقویم، لینک به منابع محلی مهم در شهر، پرداخت عوارض به صورت غیر حضوری، نظر سنجی و….. مورد استفاده قرار داد؛ نکات مهم دیگری نیز وجود دارند مانند طراحی واکنش‌گرا، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و….. که برای طراحی سایت باید بهشون توجه بشه از همین جهت خیلی مهمه که کار طراحی سایت شهرداری توسط شرکت های معتبر و متخصص انجام شود.

صفحه اصلی کاربردی و هدفمند :

کاربران سایت شهرداری با هدف خاصی به سایت مراجعه میکنند. پس خیلی مهم است که  طراحی صفحه اصلی به گونه ای باشد که کاربر را سریعتر به هدفش برساند.

تقویم :

همه سایت های شهرداری باید تقویم داشته باشند که به وسیله آن مناسبت ها، تعطیلات و جشن ها و گردهمایی ها، فستیوال هاو…. را به اطلاع مردم برسانند.

 شماره تماس‌های فوری :

مورد دیگری که باید بهش توجه بشه شماره تماس‌های فوری هستد، که بهتره در یک صفحه جداگانه شماره‌های الزامی از جمله پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس، بیمارستان‌ها، اطلاعات راه و جاده‌ها و… ارائه شود.

نقشه و تصاویر با کیفیت :

کاربران سایت شهروندی الزاما ساکنین آن شهر نیستند ممکن است مسافران یا توریست ها باشند که جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آن شهر به وب سایت مراجعه کرده اند، پس با قرار دادن نقشه بخش های مهم شهر و آدرس و مشخصات مکان های مهم و تفریحی مانند رستوران ها و هتل ها و تصاویر با کیفیت از بنا های تاریخی و مکان های گردشگری و… میتوانید منبع مفیدی برای این دسته از کاربرانتان نیز باشید.

منابع محلی :

یکی دیگر از موارد که باعث برتری سایت میشود، لینک کردن منابع مهم محلی از جمله هتل ها و مسافرخانه ها، رستوران ها و سینما ها و سایر مکان های مهم، که باعث تبلیغ و رشد کسب و کار ها میشود.

تعامل کاربر با سایت :

یکی از ویژگی های مهم یک سایت شهروندی امکان تعامل کاربر هست، با روش های زیر این تعامل بیشتر میشود :

  • انجمن های گفتگو : کاربران با ثبت نام در این انجمن ها میتوانند با هم گفت گو کنند و مشکلات و مسائل و پرسش های خود را بازگو کنند و راه حل مناسبی برای آن ها پیدا کنند.
  • ارتباط با کارشناسان: هنگام مراجعه کاربران به سایت ممکن است دچار مشکل شوند، که میتوانند مطرح کنند و کارشناسان مربوطه راهنماییشون میکنند.
  • شبکه های اجتماعی :  با قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در سایت کاربران میتوانند به آن جا مراجعه کرده و نظرات خود را ارسال کنند.
  • برگزاری نظر سنجی: نظر سنجی از کاربران درباره خدمات و تغییرات یکی از راه های تعامل کاربر با سایت است، که باعث عملکرد بهتر شهرداری میشود.
  • امکان گذاشتن نظرات : کاربران با گذاشتن نظرات خود میتوانند باعث بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات شوند.

امکان جستجو در سایت :

ممکن است بسیاری از کاربران هنگام مراجعه به سایت دچار سردرگمی شوند که با امکان جستجو در سایت میتوانند راحت تر به هدف خود برسند و صفحه مورد نیاز خود را یافت کنند.

آرشیو اخبار :

بسیاری از کاربران روزانه به سایت مراجعه میکنند تا در جریان خبر ها قرار بگیرند، پس این بخش باید به گونه ای طراحی شده باشد که کاربر به سادگی بهش دسترسی پیدا کند و دائما در حال آپدیت باشد.

پرداخت عوارض :

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی در سایت امکان پرداخت عوارض به صورت غیر حضوری، که برای راحتی و آسایش بیشتر کاربر است.

 

شهر را نشان میدهد برای طراحی سایت شهرداری

ما میکوشیم تا با طراحی وب سایتی تخصصی و کارآمد، در جهت ارتقاء و بهبود سطح کیفیت خدمات شهرداری ها، تاثیر بسزایی داشته باشیم.

برای طراحی سایت شهرداری در کرمان و طراحی وب سایت در کرمان مراجعه کرده یا با شماره 03432472894 تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *